Dżungla wyszukiwarek i jak w niej zaistnieć

W firmie, która kładzie nacisk na rozwój i dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców, konieczna jest strona internetowa i osoba, która zarządza nią i zamieszczanymi informacjami.

Na hasło "szkolenia Gdansk - usługa" otwiera się co najmniej kilkaset stron internetowych. Które otwierane są jako pierwsze? Wcale nie te najlepsze, ale te, które mają dobrego (albo najlepszego) administratora. To istna dżungla firm, szkoleniowców i ofert. Jak się poruszać w tym gąszczu?

Szkolenia SEO i SEM polegają na nauczeniu się takiego poruszania się w obrębie testów i internetu, by tekst czy strona znalazły się na jednej z najwyższych pozycji. SEM to przeprowadzenie marketingu w wyszukiwarkach, a jednocześnie takie użycie konkretnych fraz, by ich wpisanie w wyszukiwarkę kierowało na konkretne strony. Szkolenia SEO jest pojęciem węższym i polega jedynie na optymalizacji stron internetowych.

Ważne więc jest, aby informatyk oraz osoba zarządzająca marketingiem w firmie przeszły odpowiednie szkolenia. Szkolenia SEM i SEO często występują łącznie, ponieważ ściśle łączą się ze sobą. I tu ważna uwaga: bezsensowne jest, by na takie szkolenie wysyłać samego informatyka lub tylko specjalistę ds. marketingu w firmie. W zakresie marketingu związanego z pozycjonowaniem, te osoby współpracują łącznie i w szkoleniach powinny uczestniczyć razem. Niemożliwe jest bowiem, by nieprzeszkolony informatyk dobrze zrozumiał intencje przeszkolonego marketingowca i odwrotnie. Dlatego też warto uczestniczyć w kilkudniowych blokach szkoleniowych. Takie organizuje m.in. Gdansk. Jednocześnie nie ma sensu kierować pracowników na kilkugodzinne szkolenia do miejscowości Gdańsk. Bo kto w ciągu kilku godzin jest w stanie objąć potężną gałąź wiedzy, rozwijającą się przez lata, jaką jest pozycjonowanie? Nie ma mocnych. Trzeba rozpocząć od podstaw i stopniowo przesuwać się ku zagadnieniom bardziej skomplikowanym. Często firmy określane jako "szkolenia Gdansk" właśnie takie bloki w kontynuacji - od ogółu o szczegółu - oferują.

Tylko tworząc plan szkoleń SEM i SEO w firmie, można osiągnąć internetowy sukces. Nawet, jeśli firma produkuje jedynie maść na odciski, w internecie, dzięki pozycjonowaniu, będzie postrzegana jako światowy lider tej dziedziny.